Op welke termijn kan de begeleiding van Senior Support starten?

Senior Support werkt niet met wachtlijsten. Zodra de beschikking rond is plannen we een kennismakingsgesprek in. We stellen onszelf als opdracht binnen vijf werkdagen na de kennismaking iemand aan de cliënt voor te stellen.

Begeleiding van Senior Support is gemakkelijk aan te vragen. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 17:30 uur via 0343-758737. Wij komen graag langs om te bespreken hoe we kunnen helpen. Een kennismakingsgesprek is kosteloos en geheel vrijblijvend.

Kan Senior Support ook via PGB werken?

Uiteraard, wij kunnen u hier ook bij helpen en adviseren.

Waar staat Wmo voor?

De Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo) is er om mensen die hulp nodig hebben zo veel mogelijk zelfstandig thuis te laten wonen. Wie hierbij zorg en ondersteuning nodig heeft kan contact opnemen met de gemeente.
U kunt bij de gemeente terecht voor:
- huishoudelijke hulp
- woningaanpassingen en vervoer
- ondersteuning voor mantelzorgers, bijvoorbeeld door vervangende zorg of ondersteuning
- Individuele begeleiding
- Dagbesteding en kortdurend verblijf

U vraagt de hulp aan bij het Wmo-loket of het sociaal wijkteam van uw gemeente. Senior Support wordt ingeschakeld nadat u een beschikking van de Wmo hebt ontvangen.

Hoe vraag ik deze extra hulp aan?

Dit gaat heel gemakkelijk en snel. Wij staan u telefonisch te woord op werkdagen van 9:00 tot 17:30 uur via 0343-758737. Wij komen graag langs om te bespreken hoe we u kunnen helpen. Een kennismakingsgesprek is geheel vrijblijvend en kosteloos. Neem dan ook gerust contact met ons op.

Hoe vraag ik begeleiding aan?

De ondersteuning van Senior Support vraagt u makkelijk en snel aan.Wij staan u telefonisch te woord op werkdagen van 9:00 tot 17.30 uur via 0343-758737. We komen graag bij u langs om te bespreken hoe we u kunnen helpen. Een kennismakingsgesprek is geheel vrijblijvend en kostenloos. Neem gerust contact met ons op.

Hoe komt het dat de tarieven van Senior Support lager zijn dan bij soortgelijke organisaties?

Senior Support is een platte organisatie met weinig overheadkosten. Geen dure kantoren of auto’s van de zaak. Geen hoge personeelskosten. Hierdoor kunnen we de kosten laag houden. Senior Support werkt uitsluitend samen met gekwalificeerde mensen, die wij persoonlijk kennen. Alle begeleiders hebben een Verklaring omtrent Gedrag en zijn in het bezit van een beroepsaansprakelijkheidsverzekering.

We hebben er bewust voor gekozen geen mensen in dienst te nemen. Wij zoeken zorgvuldig uit wie er bij de cliënt en zijn hulpvraag past en zijn niet afhankelijk van een personeelsbestand. Wanneer de zorg intensiever wordt zorgt Senior Support voor een vast team.
Senior Support biedt hiermee naast zekerheid ook hoge kwaliteit. Na de ‘match’ blijft Senior Support altijd bereikbaar voor advies en begeleiding. Dat is uiteraard altijd kosteloos.

Biedt Senior Support ook begeleiding via de Wet langdurige Zorg (Wlz)?

Jazeker, we hebben met de meeste zorgaanbieders in de regio een contract waardoor we begeleiding kunnen bieden. Vaak wordt deze begeleiding ingezet om de thuis periode tot de verhuizing naar een verzorgings- of verpleeghuis te overbruggen. Deze begeleiding wordt betaald vanuit uw Wlz indicatie. U betaalt alleen een eigen bijdrage via het CAK.

Biedt Senior Support begeleiding via de Wmo?

Ja, Senior Support heeft een contract bij de gemeente en mag daardoor individuele begeleiding aanbieden. Dit wordt ook wel ambulante begeleiding genoemd. Senior Support factureert dan rechtstreeks aan de gemeente, u ontvangt geen factuur en betaalt slechts een kleine eigen bijdrage aan het CAK. Het tarief voor 2021 is (maximaal) € 19,00 per maand.

Wat kost een Supporter?

De kosten zijn afhankelijk van uw persoonlijke situatie. Deze kosten worden echter vaak gedeeltelijk betaald vanuit de WMO(wet maatschappelijke ondersteuning), via de WLZ (wet langdurige zorg) en kan ook particulier. De particuliere kosten zijn vaak fiscaal aftrekbaar onder de noemer extra gezinshulp, waardoor de werkelijke kosten 19,2% tot 49,50% minder zijn.

Wat mag een Supporter van Senior Support doen?

Een thuishulp van Senior Support mag helpen bij niet-medische ondersteuning, zoals: maaltijdondersteuning, boodschappen doen, licht huishoudelijk werk, persoonlijk begeleid vervoer, slaap- en waakdiensten. Eigenlijk alles waar een zoon of dochter (mantelzorger) u ook bij zou kunnen helpen.