Werken via de Wet langdurige zorg
Alleen of in een team van begeleiders zorg je dat iemand zo lang mogelijk zelfstandig thuis kan wonen. Denk hierbij aan ondersteuning bij herstel thuis na ziekenhuisopname, bij dementie of een andere chronische ziekte of senioren met problemen zoals eenzaamheid, somberheid of angsten.
Werkzaamheden kunnen zijn:
- Het bieden van structuur en ondersteuning thuis voor kwetsbare senioren. Het versterken van iemands eigen kracht, het benutten van zijn of haar netwerk, het samenwerken met casemanagers en thuiszorg maar ook het monitoren van de thuissituatie en het signaleren van niet pluis zijn belangrijke taken
- Het begeleiden van mensen met dementie of Parkinson. De hulp die je biedt is altijd praktisch van aard
- Hulp bij bijzondere gebeurtenissen in iemands leven, zoals verhuizen en rouw en verliesverwerking
- Ondersteunen bij het maken van keuzes voor de toekomst, zoals het kijken naar een andere woonvorm (beschermd wonen) en/of het inschakelen van een casemanager, mentor en/of een bewindvoerder, het regelen en coördineren van een eventuele verhuizing et cetera
Functie eisen:
- Ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
- MBO- of HBO werk- en denkniveau
- Je bent flexibel beschikbaar, hebt levenservaring, bent dienstverlenend, resultaatgericht, ondernemend en professioneel en je werkt graag samen.
- Woonachtig in de regio en in het bezit van een rijbewijs (en auto is een pré)
- Minimaal één jaar ervaring bij het begeleiden van senioren
- In het bezit van een VOG en beroepsaansprakelijkheidsverzekering of bereid deze aan te vragen.
Ons aanbod:
- Maatwerk in opdrachten en een langdurige samenwerking.
- Een organisatie die met je meedenkt en je ontzorgt in de administratieve last.
- Ontwikkelingsmogelijkheden: coaching en intervisie.