Als u niet tevreden bent!
U heeft een klacht wanneer u aangeeft ontevreden te zijn over Senior Support of een van de Supporters.
Klachten kunnen o.a. gaan over:
- Meningsverschillen over de begeleiding en/of het begeleidingsplan;
- De manier waarop de Supporter met u (of anderen) is omgegaan;
- Schending van de privacy.
Wat te doen bij een klacht?
Bel ons of bespreek de klacht met de Supporter; maak hiervoor een afspraak, zodat u uw klacht op een rustig moment kunt bespreken. Uiteraard mogen (betrokken) mantelzorgers hierbij aanwezig zijn. Dit gesprek heeft tot doel te komen tot een oplossing van de klacht.
Bespreekt u uw klacht liever met een onafhankelijke vertrouwenspersoon? Dat kan via José van Brienen, zij is eindverantwoordelijk voor de organisatie. Zij kan u begeleiden in het gesprek of u verwijzen naar een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Telefoon 0343-758737 of contact@senior-support.nl
Uiteraard kunt u uw klacht ook schriftelijk rechtstreeks indienen bij een externe, onafhankelijke klachtenfunctionaris. U kunt hiervoor contact opnemen met Klachtenportaal Zorg. Gebruik hiervoor het klachtenformulier op de website van Klachtenportaal Zorg of stuur een mail naar de onafhankelijke klachtenfunctionaris via info@klachtenportaalzorg.nl.
De klachtenfunctionaris helpt u om samen met de Supporter een oplossing te vinden. De klachtenfunctionaris is gratis voor u. De klachtenfunctionaris kan u ook adviseren over verschillende andere instanties waar u terecht kunt met uw klacht.
Deze fase is de bemiddelingsfase, met als doel te komen tot een oplossing van uw klacht en herstel van de relatie. Belangrijk in de procedure is de laagdrempeligheid, de onafhankelijkheid en de onpartijdigheid van de klachtenfunctionaris en de inzet van u en de begeleider.
Wat te doen bij een geschil?
Komt u er na het indienen van een klacht en bemiddeling van een klachtenfunctionaris niet uit met de begeleider, dan heeft u een ‘geschil’.
U kunt dan met uw klacht terecht bij een geschillencommissie. Senior Support is aangesloten bij Stichting Geschilleninstantie KPZ. Het mailadres is secretariaat@geschillencommissiekpz.nl
Senior Support moet zich houden aan de uitspraak van de geschillencommissie. Heeft u schade geleden? Dan kan de geschillencommissie een schadevergoeding toekennen. De geschillencommissie is bevoegd om een schadevergoeding tot € 25.000 toe te kennen. In het geschillenreglement van de geschillencommissie staat het exacte maximum bedrag.